Cobertura Minuto HM – Peter Frampton em NY – parte 1

O Minuto HM tem a honra, um verdadeiro privilégio, em voltar a fazer uma cobertura internacional e, desta vez, muito especial: Peter Frampton Raw: An Acoustic Tour, com show em um teatro que tem menos fama mas conta com sua história especialmente na ilha, St. George Theatre, localizado em Staten Island, New York City, United States of America!

E igualmente privilegiado é o assento que este que vos escreve estará – talvez a única vantagem que se tem ao ver um show sozinho em termos de disponibilidade, pois demorei a comprar ingresso para este show – cliquem na imagem e notem, dando o zoom, a primeira fileira com a “marquinha” do assento selecionado:

Estando localizado em Manhattan, o caminho neste perfeito dia de domingo se deu usando a lendária – e gratuita – The Staten Island Ferry, que continua transportando cerca de 22 milhões de pessoas anualmente, saindo do terminal localizado ao lado do famoso Battery Park em direção ao terminal St. George. Muito usada no dia-a-dia para quem precisa trabalhar no “melê” da cidade, também é mais do que usada pelos turistas, especialmente por aqueles que estão controlando de perto o orçamento e/ou tem pouco tempo para ver a principal atração do caminho – o mais famoso presente da França aos Estados Unidos: a Estátua da Liberdade, além da Governors Island e a própria famosa e formidável vista do “skyline” da “lower Manhattan”.

Acabei pegando um metrô errado – acho eu que eu não fui o único, pois uma boa galera também desceu depois de ver que estava no meio do Brooklyn ao invés da estação do Ferry e todos começaram a perguntar ou acionar os mapas. O retorno foi lento, já que o metrô em certos trechos mais afastados é em um ritmo desacelerado aos domingos. Mas cheguei tranquilo.


Embarcado, o passeio recheado de latinos é legal e vale a pena. Dizem que esse “borough” de NY é caído, meio deprê até. Do que eu vi, pelo menos nesta parte da ilha que até deveria ser meio que o principal, é caído mesmo, ainda mais pensando em Manhattan. E também não é aquela coisa legal das residências do Brooklyn. Mas é calmo e senti a mesma segurança do borough mais famoso. Ou seja, vale pelo passeio de orçamento controlado mesmo para ver a estátua. Ao vir, o ideal pelo menos é passar no “Staten Island September 11 Memorial” daqui, que além da homenagem, proporciona lindas fotos da parte baixa de Manhattan também. Acabei andando mais é vendo outras coisas, mas nada a destacar. 

Já o teatro está localizado apenas a duas quadras do terminal. Aberto em 1929 com um design barroco espanhol / italiano, lustres gigantes e todos os “adornos” que são tipicamente europeus, o teatro foi idealizado com o objetivo de conseguir “competir” com as famosas casas de teatro em Manhattan. Na sua história, o local foi vendido algumas vezes e seus donos iam variando seu uso, com filmes, night club, pista de patinação… o local meio que teve de tudo. E, como curiosidade adicional: no filme School of Rock, de 2003, a famosa cena final (“Battle of the Bands”) foi filmada no local, em um período que o teatro estava fechado ao público, sendo que foi novamente reaberto ao público apenas em 2004, após ser totalmente restaurado. Ainda sobre o filme, já que entrei no assunto, há também outra cena feita em Staten Island, no bar / karaoke onde Jack Black toma uma cerveja com a diretora da escola e onde ele bota um som e ela finalmente se abre. Trata-se do Cargo Cafe, que infelizmente já fechou.

Atualmente, só abre quando há realmente algum evento, então é mais uma oportunidade de poder conferir o local. Desde sua última reabertura, o local já recebeu nomes como Huey Lewis and the News, Yes, Kansas, Ringo Starr, Blue Öyster Cult, The Beach Boys, The B-52s, Cindy Lauper, Art Garfunkel, Riot, Alice Cooper, entre muitos outros.

A fachada atual do local está em reforma. Cheguei ao local 1h20 antes do horário do show e parece um local abandonado, hehehe. Há até como estacionar na mesma rua do show sem problemas. Aqui uma foto dos possíveis ônibus de logística do show de hoje, estacionados logo após o teatro.


A revista foi engraçada. O segurança pediu pra eu abrir a mochila que estou e jogar minha garrafa d’água fora. Feito tudo, ele viu umas bolachas (biscoitos aos críticos) e disse que também não era permitido. Ao dizer que eu não os consumiria, ele disse: “that’s ok, save them for after the show”. Educação gera educação. Falando em educação, reparem no avião também na entrada do teatro sobre uso do celular e fotografias…

Do lado de dentro, o teatro é bem mais bonito do que qualquer descrição. Há barzinhos vendendo, como se diz no popular, “uns gorós de qualidade, mano”. A coisa é alto padrão mesmo. Banheiros limpíssimos, merchan pagável para os padrões americanos, guest book devidamente assinado.


O pessoal vai chegando – corro o risco de ser o mais “jovem” da noite, pelo que vejo. Ninguém chega MUITO antes – todos chegam faltando poucos minutos – afinal, não há problema. Sentar nesta primeira fileira rendeu até um “what a spot, sir” da simpática funcionária do teatro. E realmente, estou literalmente a 2 metros do chão do palco. Na minha frente, apenas o “pit” rebaixado da orquestra com algumas poucas cadeiras hoje de prováveis VIPs.

Na PA, mais qualidade. Beatles, Lennon e outros clássicos das décadas de 1960 a 1980 – ou seja, o que normalmente interessa, mesmo.

Agora é esperar por Frampton e a expectativa que os clássicos não sejam economizados.


[ ] ‘ s,

Eduardo.

 



Categories: Agenda do Patrãozinho, Artistas, Cada show é um show..., Curiosidades

9 replies

  1. Uma pena o Peter Frampton ter saído de cena após o estrondoso sucesso do inicio da sua carreira
    Mande mais, presidente

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  2. “Viajar a trabalho” para o Eduardo tem um conceito beeem melhor que o meu rsrs

    Espero que você ouça por mim o cover the “While my guitar gently weeps” que o Frampton fez … é simplesmente incrível.

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    • Fala, Kelsei. Há de se aproveitar tendo disponibilidade e di$ponibilidade. E ainda tinham 2 shows sold out do Bon Jovi no MSG – pior que fiquei em um hotel ridiculamente ao lado do MSG – então ficou para a próxima. Acabei vendo um (bom) jogo da NBA com vitória do Knicks contra os 76ers na mais famosa arena do mundo.

      Sobre a música citada, essa específica acabou não rolando, mas ele falou muito da amizade dele com George e Ringo, especialmente, além de uma ou outro história com Paul. E teve cover de Beatles no show, mas deixemos para a tal da resenha que, um dia, há de vir…

      [ ] ‘ s,

      Eduardo.

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  3. Peter Frampton, foi uma das grandes influencias que tive, quase uma porta de entrada para o rock and roll. Meus primeiros discos de vinil antes do Kiss, Iron, etc foram desse cara. Então é muito prazeiroso quando vejo um post desses. Alguns se lembram das propagandas de cigarro Hollywood, acredito por volta de 1981/82. Foi nessa que embarquei e pedi de presente de aniversário de 9 anos um disco do Peter Frampton, logicamente “Breaking all the Rulles”. Muito tempo depois vim a saber (pelo Flavio) da tragédia na carreira, manager, etc. O cara só se f…deu!!! Mas felizmente conseguir dar a volta por cima.
    Então ver que está tocando em um lugar tão especial é acalentador.
    Obrigado por mais uma pérola Eduardo!!!
    Long Live Peter!!!

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    • Excelente comentário, Claudio. Lembro de um chat seu aqui no #MHMBanging sobre escrever de Peter Frampton por aqui no blog – seria sensacional e um justo reconhecimento.

      O show foi muito legal, é mais uma das já inúmeras dívidas minhas por aqui… consegui filmar uma música, já que só se podia fazer isso nas 3 primeiras músicas do show (vídeo e foto), algo que foi extremamente monitorado tanto pelos funcionários do teatro quanto pela atração da noite (diria que até principalmente por ele).

      [ ] ‘ s,

      Eduardo.

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  4. Excelente, Eduardo, mas precisamos saber mais dos detalhes do show, já a sua vista foi privilegiada. Imagino o que é ter um Peter Frampton praticamente cara a cara.
    Traga a segunda parte , o quanto antes. A primeira é sensacional !

    Alexandre

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  5. Que local impressionante e surpreendente, este St. George Theatre… Não conhecia ele, mas que arquitetura interna. De cair o queixo. Já o post em si, o de sempre, irreparável…

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  6. De acordo com e-mail recebido, o histórico teatro passará por uma renovação:

    ST. GEORGE THEATRE TO BEGIN
    $5.2 MILLION RENOVATION THIS SUMMER

    The City-Funded Projects Include a New LED Marquee
    and Improvements to Mezzanine

    STATEN ISLAND, NY – The St. George Theatre will begin a $5.2M renovation this summer to enhance the mezzanine seating area and install a new, state-of-the-art LED marquee on the building’s exterior. These capital improvements are fully funded by the NYC Department of Cultural Affairs, with funding from the Office of Borough President James Oddo and former Borough President James Molinaro, City Council Members Debi Rose, Steven Matteo, and Joseph Borelli, and the Mayor’s Office.

    The mezzanine improvements will see the installation of nearly 1,300 new cushioned theatre seats in both the front and second mezzanine sections of the balcony complete with cupholders, hand rails, and an electrical upgrade to provide aisle lighting enhancements. Also included in the upgrades will be brand new carpeting – reminiscent of the theatre’s original carpet from 1929 – which will be installed throughout the mezzanine walkways and staircases.

    “The mezzanine seats are some of the best seats in the house for view, sound, and overall patron experience” says theatre President & CEO Doreen Cugno, “and with these necessary improvements, the entire balcony will be even better.”

    The New York City Economic Development Corporation is managing the seating project on behalf of DCLA and has retained The LiRo group to provide construction management services. The LiRo Group most recently completed work on the new Kosciuszko Bridge. Award-winning theater architects Karen Lee and Fred Basch are collaborating to renovate the mezzanine, including designing a custom carpet based on the original theatre carpet from the 1929 and a seat replacement that will restore the mezzanine’s original character. The new seats are being fabricated by Irwin Seating Company, one of the world’s leading manufacturers of audience seating.

    Completion of the mezzanine seating project is expected by early September, in time for the theatre’s fall season.

    The installation of a new marquee will also upgrade the theatre’s presence on the exterior of its building. The new $1.5M marquee will have a modern, curved shape consisting of all LED panels, and the ceiling underneath the awning will be modeled after the beautiful onyx cut glass of the theatre’s signature chandeliers. The NYC Department of Design and Construction is managing the marquee work.

    Design engineering, fabrication and installation of this new structure is provided by D3, a leading digital display company whose clients include the Apollo Theater, the Hard Rock Café, and NBC Universal among others. Utilizing D3’s revolutionary TrueElementTM imaging control and media processing technology, the new marquee will have content flexibility within the digital surface to display a combination of static images, scrolling content, animation, and video.

    “With this new marquee, the sparkle we’ve been waiting so many years for will finally come to fruition”, Cugno adds. “This project will change the façade of our building while also illuminating all of Hyatt Street and this great neighborhood!”

    The theatre main stage will be dark during the months of July and August to accommodate these construction projects. Additionally, the box office and administrative offices will be closed from Monday, July 3 through Friday, July 7 reopening Monday, July 10 and will follow summer box office hours of 10am-3pm Monday-Friday through Labor Day weekend. Tickets for future shows can always be purchased 24/7 on Ticketmaster.com.

    Borough President James S. Oddo:
    “The St. George Theatre is a major cultural attraction on the North Shore, and with the renaissance St. George is having, it’s important to modernize the theatre while also honoring its history. The theatre is a local gem, and these upgrades will notably enhance the experience of seeing a show.”

    Cultural Affairs Commissioner Tom Finkelpearl:
    “St. George Theatre is one of our city’s great performing arts facilities, attracting artists and audiences from across the city and beyond to this vibrant neighborhood. We are proud to join with our City partners to invest in these enhancements to the historic building. Quality seating is central to the experience of going to the theater, of course, and the marquee will better broadcast what so many of us already know: St. George Theatre is home to some of the greatest shows in town.”

    Council Member Debi Rose:
    “The St. George Theatre is one of our most precious historical gems on the North Shore, and I’m proud to have allocated funds toward its renovation. With new seating, carpet and a marquee sign, the St. George Theatre will soon shine even brighter here, drawing Staten Islanders and visitors alike to enjoy quality entertainment in a beautiful, historic setting.”

    Council Minority Leader Steven Matteo:
    “Long before there were any big plans to redevelop the area, ‘Mrs. Rosemary’ Cappozalo and her daughters, Doreen Cugno and Luanne Sorrentino, took a big chance by making a significant financial investment to restore one this city’s great but forgotten landmarks, the St. George Theatre, to its former glory. Its restoration has enabled many incredible performers to take the stage in our home community, which is why I am proud to help them to build on this success story by continuing to beautify and modernize this iconic building. As a partner with so many cultural and not-for-profit groups in our borough, the St. George Theater’s improvement is a win for all of Staten Island.”

    Council Member Joseph C. Borelli:
    “I’m proud to contribute to the renovation of the historic St. George Theatre, Staten Island’s premier performing arts center. These improvements will modernize the theatre while retaining the charm and character of the original structure and I am excited for Staten Islanders to experience the finished product.”

    NYCEDC President and CEO James Patchett:
    “NYCEDC is proud to work with the Department of Cultural Affairs on the renovation of St. George Theatre, as we are always eager to support the arts and community anchors across our city. This renovation builds on our continued work in Downtown Staten Island to bring new housing, entertainment, and good jobs to residents throughout the borough.”

    ###

    ABOUT THE ST. GEORGE THEATRE

    Opened in 1929, the historic St. George Theatre was the largest and most lavish movie and vaudeville house on Staten Island. Like many big theaters throughout the country, the St. George went into a decline that started with the age of television. Between the late 1970s through the early 2000s, the theatre had undergone scarring successive transformations as a rock palace, discotheque, roller rink, nightclub, and antiques showroom among others.

    In 2004, the late Mrs. Rosemary Cappozalo founded the current non-profit organization St. George Theatre Restoration Inc. along with her daughters Doreen Cugno and Luanne Sorrentino and began to restore the building with over $1M of Rosemary’s life savings. Quoted in the Staten Island Advance in 2004, Cappozalo said “I want the theatre to maintain the integrity of this unique structure, but also add a much-needed boost to the ongoing efforts to revitalize the North Shore”.

    Since 2004, the venue has undergone numerous interior enhancements and technological upgrades, both privately and publicly funded. In 2015, the theatre installed a new, state-of-the-art rigging system on the stage featuring 52 line sets that was funded by NYC Department of Cultural Affairs and the office of the Borough President. Also in 2015 was the installation of 400 new seats in the rear orchestra section, renamed the Richmond County Savings Foundation Circle after the foundation who generously supported the project. Most recently, the Grand Lobby restrooms were renovated with private funding in early 2016.

    The St. George Theatre is entering its 14th year as a cultural and performing arts center for Staten Island and all of New York City, providing a diverse and wide variety of public performances, community outreach programs, and educational programs. Past headline performances include Tony Bennett, Ringo Starr, Diana Ross, Jerry Seinfeld, Jackson Browne, Smokey Robinson, The Jonas Brothers, Louis CK, Joan Rivers, Cheap Trick, Amy Schumer, Yes, Liza Minnelli, Gilberto Santa Rosa, Chaka Khan, and more.

    For more information and a list of upcoming performances, visit http://www.stgeorgetheatre.com.

    OWN A PIECE OF HISTORY!

    From now until July 31, the theatre will be offering individuals the opportunity to take home a historic, original theatre seat from the Mezzanine for a minimum donation of $150 per seat or $250 for a pair. Custom orders of more than two can be arranged as well, however seats will be offered in “as is” condition. All proceeds raised will go to benefit St. George Theatre Restoration Inc, the non-profit organization founded in 2004 to restore the theatre.

    For more information or to request a seat, contact Vincent Innocente at 718-442-2900 x 505 or email info@sgtr.org with the subject “Mezzanine Seats”.

    Appointments will be made to pick out your seat and take home; deliveries will not be possible.

    Outreach Program at the St. George Theatre. This free, 12-day program is a great way to learn about many techniques in dance while being introduced to dance, theater, music and so much more! Deadline to register is Tuesday, June 27. For more information and to download an application click here.

    Visit our website or click here for more information!
    Box Office: 718-442-2900

    BOX OFFICE HOURS

    [ ] ‘ s,

    Eduardo.

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